9 spôsobov, ako si posilniť imunitu na jeseň

Teplé letné dni plné slnka už pominuli a spolu s jeseňou prišlo chladnejšie, daždivejšie a sychravejšie počasie. A s príchodom chladných a sychravých dní nás ohrozujú rôzne choroby a virózy. Preto je teraz viac ako kedykoľvek predtým dôležité posilniť náš imunitný systém. V tomto článku sa s vami podelím o niekoľko rád na posilnenie imunity, ktoré ak budete dodržiavať, zostanete počas tohto obdobia zdraví a choroby vás budú obchádzať.

1. Stravujte sa zdravo a dbajte na dostatočný prísun vitamínov

Správna výživa veľmi ovplyvňuje stav nášho imunitného systému. Preto je dôležité, aby bola v tomto období naša strava pestrá a vyvážená. Dbajte preto na dostatočný príjem ovocia a zeleniny bohatej najmä na selén, zinok, magnézium a vitamín C. Do vášho jedálnička by ste mali zaradiť aj strukoviny, orechy, ryby, ktorých olej významne posilňuje imunitu, ale aj cesnak, ktorý pôsobí ako prírodné antibiotikum. Je dobré zaradiť do pravidelnej stravy tiež kyslé mliečne výrobky, ktoré v črevách zaistia prirodzene zdravé prostredie, čo sa významne prejaví na celkovej imunite. Chren, cibuľa alebo med majú zase antibakteriálne účinky.

2.Doprajte si veľké množstvo vitamínu C

Tou najjednoduchšou cestou ako posilniť svoj imunitný systém je dať si vitamín C, najlepšie v prírodnej podobe. Vitamín C je najdôležitejší vitamín na podporu imunitného systému a je považovaný za všeliek. Má protizápalové, regeneračné a povzbudzujúce účinky. Zvyšuje odolnosť organizmu proti infekciám tým, že posilňuje účinnosť bielych krviniek. Taktiež pomáha pri vyliečení z chrípky a zvyšuje výkonnosť. Dobrým zdrojom prírodného vitamínu C sú šípky, rakytník alebo čierne ríbezle. Nájdeme ho aj v ružičkovom keli, v brokolici a vo všetkých citrusoch.

3.Dodržujte pitný režim

Na jeseň nezabúdajte ani na dodržiavanie pitného režimu. Voda hrá tiež dôležitú úlohu v imunitnom systéme. Zostať hydratovaný je jednou z najlepších vecí, ktorú môžete urobiť pre vaše zdravie. Kým je teplo, doprajte si ovocné šťavy, v zime zasa bylinkové čaje. Z ponuky TianDe vám odporúčam Bylinný čaj „Tibetský zber“, ktorý priaznivo vplýva na imunitný systém, nájdete ho tu. A tiež je výborný Zázvorový čaj , ktorý vás v tomto chladnom počasí zahreje a posilní, ten môžete zakúpiť tu.

Bylinný čaj „Tibetský zber“

Zázvorový čaj

4.Hýbte sa a nezabudnite na pravidelné cvičenie

Posilneniu imunity významne napomáha tiež aktívny pohyb a športovanie. Pravidelným posilňovaním fyzickej kondície naštartujete činnosť imunitného systému a prospejete jeho správnemu fungovaniu. V jesennom období sú ideálne prechádzky na čerstvom vzduchu v prírode, jazda na bicykli, behanie či plaváreň. Okrem účinkov posilňujúcich imunitu je pravidelné cvičenie silným prostriedkom na zníženie stresu.

5.Otužujte sa

Vaše telo si musí zvyknúť na náhle zmeny teplôt – to podporí krvné cievy, ktoré vedia rýchlejšie reagovať a prispôsobiť sa aktuálnej teplotnej situácii. Vďaka tomu sa podporí vaša obranyschopnosť a navyše, ak náhodou ochoriete, tak chorobu zvládnete oveľa ľahšie. Ako sa správne otužovať? Najlepšie je začať doma v sprche – začnite s vlažnou vodou a neskôr sa snažte teplotu stále znižovať. Ideálne je tiež v prípade možnosti pravidelné saunovanie raz týždenne.

6.Doprajte si dostatok kvalitného spánku

Nezabudnite, že telo sa musí tiež riadne regenerovať, a to nielen po náročnejšie fyzickej aktivite. Pri nedostatku kvalitného a výdatného spánku totiž organizmus slabne a s ním aj jeho obranyschopnosť. Najmä v jesennom období je preto nevyhnutné spať pravidelne 7 až 8 hodín denne.

Z ponuky TianDe napomáha pokojnému spánku Bylinný čaj s pestrecom mariánskym alebo už spomínaný bylinný čaj Tibetský zber. Pre dosiahnutie kvalitného spánku odporúčam dopriať si pred spaním Soľný kúpeľ na nohy „Čínske bylinky“, zakúpiť ho môžete tu, alebo Soľný kúpeľ na nohy „Levanduľa“, nájdete ho tu.

7.Získajte vitamín D

Menej slnečných dní a chladnejšie dni počas jesene nám môžu spôsobiť nedostatok vitamínu D a to môže mať za následok pokles nálady a nástup sezónnej depresie. Slnko je absolútne najlepším zdrojom vitamínu D a prispieva k silnému posilneniu imunitného systému, preto využite každé slnečné počasie na jeseň a aspoň na pol hodinu sa vyberte na čerstvý vzduch. Najlepšie zdroje vitamínu D z potravy sú vaječné žĺtky, mastné ryby ako losos a makrely, mäso z orgánov a niektoré huby.

 8.Dbajte na hygienu

Základom je umývanie rúk vo vlažnej mydlovej vode s dĺžkou minimálne 20 sekúnd, ktoré ich zbaví baktérií uchytených na koži. Tie totiž v opačnom prípade vplyvom oslabeného organizmu môžu veľmi ľahko prejsť do tela. Najväčšie množstvo baktérií číha v MHD, na toalete, kľučkách od dverí, nákupných košíkoch, tankovacích pištoliach, mobilných telefónoch, ale aj diaľkových ovládačoch, klávesniciach od počítača či jedálnych lístkoch. Na našom e-shope si môžete zakúpiť Prírodné mydlo „Levanduľa“ alebo Prírodné mydlo „Bella Roza“, ktoré vám poslúžia okrem hygieny aj na upokojujúce a relaxačné účely.

9.Relaxujte, smejte sa a hlavne sa nestresujte

Celkové posilnenie imunity by sa malo opierať nielen o fyzický ale i psychický oddych. Chronický stres naruší imunitu, preto ho treba vedieť odbúrať. Robte čokoľvek, čo vás dokáže uvoľniť a urobiť šťastným do tej miery, že zabudnete na každodenné starosti. Môžete skúsiť už spomínané saunovanie, ktoré telo osvieži, prečistí a zbaví ho škodlivín, ktoré negatívne vplývajú na imunitu. Na odbúranie stresu takisto pomôže pohyb a šport, prechádzky do parku, pozeranie filmov, trávenie času s priateľmi alebo aj teplá kúpeľ. Z našej ponuky je na relax a oddych výborný Sprchový gél „Nežná šalvia“, Sprchový gél „Bylinná sviežosť“, Telová soľ „Zelený čaj“, Telová soľ „Svieži citrón“ a mnoho iných. Vyberte si z našich produktov TianDe podľa seba, to najlepšie, čo Vám vyhovuje, môžete si vybrať tu .

Je dôležité, aby sme si aj v tomto chladnom a sychravom období dopriali zaslúžený oddych a odpočinok a posilnili tak náš imunitný systém. Ten nás za to ochráni pred chorobami a môžeme si tak užívať aj toto čarovné jesenné obdobie v pohodlí a zdraví :).

 

Zdieľajte tento článok...
Share on Facebook
Facebook